2010-09-09

De märks att de börjar vara höst hästarna står vid staketet redan klockan fem och vill komma in,så nu har de börjat slå sig till ro med boxarna o maten i den,de märks oxå att de inte är så mycket gräs kvar i hagen utan vill komma in tidigt.Alla som vi har här hemma verkar vara trivna med att stå inne,o de känns ju riktigt bra de oxå.De som ska fixa hagarna  har ännu inte dykt upp,så om de inte kommer innan de blir smetigt o skitigt i hagarna så kommer de ju bli mycket inne för hästarna i höst innan de har frysit på,pga av att de blir så mycket skitiga ben och alldeles för mycket tappskor o de är de sämsta med den här jorden vi har att de lätt blir mugg på dom som har vita ben.Och väldigt tråkigt är de ju framför allt att man ska behöva vänta!! men de klart den som väntar på något gott väntar alldrig för länge :)

En dag i veckan var ja till Hagaby och tittade på Baileyz och Amanda när de hoppade för Britt,de gick riktit bra de var uppe i höjder på 1 meter o 1,10 så Britt tycker de ska debutera i LA nu.De såg kannon fint ut så samlad o fin  de var  inte några rusningar som de kan vara i bland.Han vekar ha dempat sin största glädje rusningar den här dagen åtminstonde.


Baileyz ska o tävla i helgen Dressyr med stil bedömning ska bli kul se hur de går för dom då,vi håller tummarna att de blir riktigt bra.

Ferrari är klar nu han rids i båda varven skritt trav o galopp med stor glädje han tycker de är kul att arbeta.

Ha de got nu så hörs vi igen snart..         -Det jag hör glömmer jag,det ja ser minns jag,de jag gör det kan jag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0